Lein nõuab vaikset aega ja ruumi meie elus.
Surnuaias või matusel inimesed sageli ei tea, mida öelda, Internetis suudetakse end kergemini avada ja lein välja elada.

Armastatud inimese mälestusleht annab võimaluse jagada kauneid meenutusi. Mälestuslehekülje võib koostada aja jooksul.Alustada võib esialgsete mõtete ja tunnetega, pikkamisi võib lisada mälestusi,fotosid ja videoid.

Mälestusportaal remember.ee on suurepärane võimalus säilitada tulevastele põlvedele, sugulastele ja sõpradele mälestusi kallist sugulasest või sõbrast.

Mälestusportaalis saate:

* luua unikaalse mälestuslehe armastatud lahkunule
* kirjutada tema elulugu
* meenutada ühiseid kauneid mäletusi
* lisada kaastundeavaldusi
* süüdata mälestuseks küünlaid
* lisada fotosid ja videoid

Iga elu väärib meelespidamist. Tasuta memoriaal koosneb piiramatus koguses tekstist, meenutuste ja kaastunde leheküljest, fotoalbumist, videote lisamisest, mälestuste kirjutamisest ja võimalusest teksti igal ajal täiendada (max 2Mb)

Mälestuslehekülg vastavalt kliendi soovidele

Sisaldab kõiki võimalusi, et luua unikaalne ja isikupärane mälestuslehekülg meie leinaportaalis. Erikujunduse loomise eest on ühekordne tasu.
Vastavalt kliendi soovile pakume järgmisi lisavõimalusi (max 50Kb):
1. Teie soovidele vastav kujundus, loodud ainult teie armastatud inimese jaoks;
2. Vajaduse korral fotode skanneerimine ja lisamine;
3. Teksti toimetamine parema sõnastuse huvides;

Võta ühendust See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Tea, et….
Leidub palju kaasaleinajaid, kui me nad vaid endale lähedale laseme ja vahest just seal, kus me end sageli kõige üksildasemana tunneme, polegi me nii mahajäetud

Surma ei saa vältida. Surm on ainuke kindel asi, mis meiega juhtub ja iga päev toob selle meile lähemale.

Esialgu tundub kõik ebatõene ja kaotust on väga raske tunnistada. Sa võid kogeda ülitugevaid tundeid: ahastust ja kurbust, suurt segadust ja tühjust või hoopis tundetust ja tuimust. Paljudele pole võõrad ka hirm, süü või viha ja sageli ei oska sellele tunnete virrvarrile nime anda. Lein ei ole püsiv seisund, vaid protsess, mis ajas muutub, kulgeb lainetena. Seetõttu on oluline lähedaste ja sõprade toetus ka pikema aja jooksul.

Traumeerivad sündmused vallandavad meie ajus ja kogu organismis biokeemilised muutused, mis mõjutavad emotsioone ja reageerimisviise. Seetõttu ei ole nad sageli tahtlikult kontrollitavad ega kuidagi kasvatusega seotud, vaid lihtsalt ilmnevad pärast kaotust. Oluline on reaktsioone mõista ja leida viise nende leevendamiseks.

Tavapärane on, et äsjane traumeeriv juhtum võib taaselustada varasemad valusad sündmused ja elu võib väga ülekohtune tunduda.

Peale lähedase rasket ja kõigile kurnavat haigust on ka kergendust tunda normaalne – see on nüüd möödas ja tema kannatused on lõppenud.

Teiste inimeste käitumine võib tunduda ebasobiv ja arusaamatu, sest nad ei pruugi osata sind sobival viisil toetada ja aidata.

On loomulik, et sul tuleb lähiajal palju korraldada. Tee seda, mis täna on hädatarvilik, kuid lükka võimalusel edasi suured ja elutähtsaid muutusi tekitavad otsused.

Ei ole olemas ühte ja ainuõiget leinamise viisi või tegevuskava leina kergendamiseks – kõik on individuaalne, kuid ajaga läheb kergemaks.

 

Suhtle oma lähedaste ja sõpradega, ära jäta end üksi! Anna neile märku, milline võiks olla sobiv viis sinu toetamiseks ja mis sind aitaks nii lähiajal kui hiljem.
Olulised on rituaalsed toimingud: osalemine mälestustseremoonial, matusel - võimalus hüvasti jätta (mõtetes, sõnades, kirjalikult).
Rääkimine või kirjutamine aitab luua selgust ja korda mõtetes valitsevas häirivas segaduses. Otsi toetust muusikast, kirjandusest, joonista, tee käsitööd.

Ole oma lähedastega aus, oma muremõtete ja raskete tunnete varjamine lähedaste eest ei pruugi neid kaitsta, saladus pigem lahutab.
Kuigi sul on vähem energiat, püüa siiski hoida igapäevaelu rütmi ja järgida harjumuslikku päevakava. Tee oma tavapäraseid toiminguid (töölkäimine, kodused toimetused, harrastused jms) isegi siis, kui neid on alustada väga raske.
Väga tähtis on enese eest hoolitsemine.

Leinamine kulutab palju energiat. Tervislik toit ja täisväärtuslik uni aitavad sul seda taastada. Rahusta end enne magamaminekut: soe jook, soe dušš, lõõgastus või hingamisharjutused aitavad uinuda.
Hoidu alkoholist ja meelemürkidest – need pakuvad petlikku kergendust ja üksnes lükkavad valu edasi.
Hea on piirata kohvi, energiajookide jt ergutavate ainete kasutamist. Vajadusel kasuta ainult neid ravimeid, mida on määranud arst.

Laste lein on täiskasvanute leinast erinev - sageli varjatud, kuid mõjutab lapsi enamasti pikka aega.

Surma mõistest arusaamine on vanuseliselt erinev. Mitte kunagi pole aga laps liiga väike, et tajuda muutusi enda ümber, kui ta on kaotanud lähedase pereliikme. Lastel ei ole sõnu või nad ei oska neid leida oma uute ja väga segaste raskete tunnete kirjeldamiseks. Seetõttu on täiskasvanutel neid keeruline mõista. Sageli jäävad leinavad lapsed üksi - täiskasvanud on hõivatud oma tunnete ja tegevustega, lapsed aga ei oska või ei julge abi küsida. Ka täiskasvanute reaktsioonid, mida lapsele ei seletata, võivad olla tema jaoks väga hirmutavad. Ole lapsega koos, räägi ja seleta! Ta vajab sind!

Leinaga toimetulekuks vajab laps eelkõige turvalisust, mõistmist ja võimalust oma mõtteid ja tundeid sobival ning eakohasel viisil väljendada. Leina ja surma teemat tuleb lapsega käsitleda eakohaselt,
ilma varjamisteta ja ta ettevalmistatult rituaalidesse kaasata (võtta kaasa matustele).

Laste leina puhul on hea konsulteerida spetsialistiga, kes oskab anda nõu ja aitab lapsega toimuvat mõista.
Abiks: www.lastekriis.ee

 

Kindlasti pöördu spetsialisti (hingehoidja, psühholoog, psühhiaater) poole kui:

  • Sa ei suuda vabaneda korduvatest pealetükkivatest mõtetest, häirivatest kujutluspiltidest, häältest või lõhnadest, ängistavatest unenägudest
  • Sa tunned püsivat ärevust või füüsilist kurnatust,Sul esinevad kehalised vaevused (valud, unehäired, iiveldus jms)
  • Sa püüad pidevalt vältida kõike juhtunu ja kaotusega seonduvat, kui väheneb märgatavalt sinu tegutsemisvõime ja suhtlemine teiste inimestega
  • Sul on mure laste pärast (nad ei reageeri kaotusele üldse või, vastupidi, neil esinevad ülitugevad ja murettekitavad reaktsioonid)
  • Sa tunned, et oleks lihtsalt hea mõne spetsialistiga arutleda või rääkida (küsi haiglast kontakte)

Spetsialistid oskavad neid häirivaid reaktsioone vähendada ja kõrvaldada.