Suhtle oma lähedaste ja sõpradega, ära jäta end üksi! Anna neile märku, milline võiks olla sobiv viis sinu toetamiseks ja mis sind aitaks nii lähiajal kui hiljem.
Olulised on rituaalsed toimingud: osalemine mälestustseremoonial, matusel - võimalus hüvasti jätta (mõtetes, sõnades, kirjalikult).
Rääkimine või kirjutamine aitab luua selgust ja korda mõtetes valitsevas häirivas segaduses. Otsi toetust muusikast, kirjandusest, joonista, tee käsitööd.

Ole oma lähedastega aus, oma muremõtete ja raskete tunnete varjamine lähedaste eest ei pruugi neid kaitsta, saladus pigem lahutab.
Kuigi sul on vähem energiat, püüa siiski hoida igapäevaelu rütmi ja järgida harjumuslikku päevakava. Tee oma tavapäraseid toiminguid (töölkäimine, kodused toimetused, harrastused jms) isegi siis, kui neid on alustada väga raske.
Väga tähtis on enese eest hoolitsemine.

Leinamine kulutab palju energiat. Tervislik toit ja täisväärtuslik uni aitavad sul seda taastada. Rahusta end enne magamaminekut: soe jook, soe dušš, lõõgastus või hingamisharjutused aitavad uinuda.
Hoidu alkoholist ja meelemürkidest – need pakuvad petlikku kergendust ja üksnes lükkavad valu edasi.
Hea on piirata kohvi, energiajookide jt ergutavate ainete kasutamist. Vajadusel kasuta ainult neid ravimeid, mida on määranud arst.